Reclamarea imprimantei – are impact asupra utilizării tonerului neoriginal?

La achiziționarea unei imprimante, probabil că niciunul dintre noi nu abordăm detaliat condițiile de garanție și nici nu ne gândim asupra faptului că odată cu achiziţionarea dispozitivului suntem deacord cu termenii producătorului de imprimantă. Nu este nimic rău în acest lucru și în principiu este totul în regulă. Desigur, până în momentul în care vă hotărâți să cumpărați un cartuș compatibil dar neoriginal.

Cartușele compatibile desigur că se bucură de o mare popularitate. Nu o să discutăm în detaliu toate avantajele lor, acestea le-am amintit în articolul ce toner să cumpăr: toner original sau neoriginal. Dar totuși amintim măcar prețul atractiv, care este probabil elementul decizional. Producătorii de cartușe originale nu sunt de acord cu acest lucru și susțin opusul lui. Conform lor materialul folosit de ei este unic, unicat și creat exact pe măsura imprimantelor. Pe de altă parte atenționează asupra utilizării cartușelor compatibile, care după părerea lor nu oferă o calitate și o performanță adecvată imprimării.

Pentru dvs. ca utilizator al imprimantei, această luptă competitivă a producătorilor de imprimante cu producătorii de cartușe alternative, ar trebuii să fie în esență neimportantă. Dar din punct de vedere al unei posibile reclamații la cumpărarea imprimantei care utilizează toner compatibil ar trebuii să vă intereseze opinia vânzătorului sau a producătorului.

Lupta competitivă nu cunoaște limite

Atâta timp cât unii producători de tonere originale și cartușe cu jet de cerneală au rămas doar la produsele de calitate amintite, alții au mers atât de departe încât pentru imprimantele defecte care au folosit material neoriginal au refuzat să ofere garanție. Dar nici acest lucru nu a fost de departe totul, iar apoi au urmat și alte măsuri care le-au ridicat tensiunea multor proprietari de imprimante care încercau să reducă costurile de imprimare prin folosirea cartușelor compatibile.

Putem aminti societatea HP care în trecut fără a atenționa actualizarea firmware, a schimbat setările imprimantelor sale în așa fel încât puteau comunica doar cu cartușe originale dotate cu cipuri de protecție HP. În principiu imprimantele HP nu acceptau nici un cartuș cu jet de cerneală sau toner compatibil. Atunci societatea HP și-a motivat decizia datorită reclamațiilor aduse de clienții care aveau probleme cu calitatea cartușelor și a tonerelor compatibile.

O astfel de practică a provocat, bineînțeles un val ridicat de critici și nemulțumirea multor clienți. Compania HP și-a schimbat ulterior retorica și a încercat să-și apere acțiunile întreprinse, bazându-se pe protecția inovației și a proprietății intelectuale. Cu toate acestea, publicul nu a crezut foarte mult lucrul acesta, astfel încât în cele din urmă a inclus, totuși reversul iar prin actualizările ulterioare, a eliminat limitările privind utilizarea cartușelor de către producătorii alternativi.

Cum este de fapt cu reclamarea imprimantei în realitate?

Producătorii de imprimante și de asemenea producătorii de cartușe originale sunt conștienți de faptul că și printre producătorii de tonere sau cartușe cu jet de cerneală compatibile trebuie făcute deosebiri. Producătorii serioși de cartușe compatibile au suficiente cunoștințe tehnice și produsele lor sunt fabricate în facilităţi moderne. Tonerele compatibile de calitate și cartușele cu jet de cerneală sunt asemănătoare cu cele originale la o testare strictă a calității. Acestea respectă în totalitate standardele ISO.

Mai mulți producători de imprimante au folosit în termenii de garanție afirmații conform cărora garanția nu se aplică pe defectele apărute în urma folosirii altor elemente și piese decât a celor originale. În prezent, însă marea majoritate a producătorilor de imprimante nu fac obstrucții atunci când primesc reclamarea imprimantelor care utilizează cartușe compatibile. Unele complicații cu aplicarea garanției pot să apară atunci dacă defectul imprimantei este legat de utilizarea unui toner compatibil. La utilizarea cartușelor compatibile de calitate, care corespund normelor ISO, scade posibilitatea defectării imprimantei și totuși vă puteți întâlnii mai degrabă cu respingerea garanției pe baza motivului că a fost detectată uzura normală sau utilizarea incorectă a dispozitivului.

CDRmarket vă sfătuieșteIndiferent dacă cumpărați imprimanta într-un magazin sau într-un magazin online să nu vă fie frică să comunicați cu vânzătorul și întrebați-l despre condițiile de garanție. Pe lângă acestea verificați spusele vânzătorului. Despre calitatea lui veți afla multe din recenzii sau și din certificatele acordate. De exemplu, certificatul de aur Heureka se oferă doar magazinelor care au o evaluare pozitivă în timp îndelungat în recenziile clienților. Proprietarul certificatului de aur Heureka este de asemenea și magazinul nostru online.