La sfârșitul anului trecut, compania HP a lansat un raport în care oferă informații practice și preziceri că tendințele de imprimare 3D vor afecta mediul de fabricație și de afaceri în următoarele 12 luni.
În timp ce raportul din 2019 a subliniat importanța încorporării inteligenței artificiale sau mai bine zis, a învățării automate în imprimarea 3D, în anul 2020 potențialul producției de imprimare 3D digitală este prevăzut sub formă de creștere în mai multe industrii. Știți din articolele noastre că aplicațiile medicale 3D sunt utilizate frecvent și pe o scară largă în medicină, la fabricarea dispozitivelor chirurgicale, la implantate funcționale sau la proteze.
Și v-am prezentat și automobilul STRAT din atelier sau mai degrabă din imprimanta Local Motors. Desigur, nu menționăm această mașină doar întâmplător, deoarece HP prezice că imprimarea 3D va experimenta un avânt imens mai ales în industria de mașini.
Sudarea este un mod tradițional una dintre cele mai automatizate faze ale producției de automobile. Cu toate acestea, automatizarea crește în fiecare an și este doar o chestiune de timp când imprimantele 3D vor putea să imprime metalul în piese din plastic, să facă un tratament de suprafață sau să încorporeze motoare în piese din plastic.
Dar asta nu este tot. Tendințele globale, împreună cu așteptările și ideile noi, au schimbat dramatic aproape fiecare aspect al industriei automobile, care și-a declarat disponibilitatea pentru o transformare majoră în producția de mașini electrice. Ei bine, și mai ales în producția de mașini electrice, HP prezice un succes mare de imprimare 3D. Motivul este prozaic.
Producția de mașini electrice este în creștere și toate companiile vor crește în următoarele luni sau ani. De exemplu, Volkswagen intenționează să comercializeze până la 1 milion de astfel de mașini până în anul 2022. Dacă VW reușește, va depăși chiar și Tesla din California și va deveni lider. Totuși, ceea ce este decisiv în acest sens este faptul că, producția de mașini electrice necesită volume foarte mari de componente, care din punct de vedere al competitivității, poate fi acoperit chiar prin imprimarea 3D.
Deși uneori nu suntem conștienți de acest lucru, imprimarea 3D intră din ce în ce mai mult în viața noastră. Producătorii de încălțăminte aplică această tehnologie progresivă pentru designul produsului de ceva timp, precum și pentru fabricarea anumitor componente ale încălțămintelor.
Tehnologia imprimării 3D la fabricarea unor piese de încălțăminte are o stăpânire relativ bună compania ADIDAS, dar în viitorul apropiat se vor alătura și alți producători. Chiar și tipărirea unui pantof complet nu ar trebui să mai fie o problemă. Astfel, prognozele sunt mai mult decât optimiste, iar tehnologia de imprimare 3D se estimează că va crește vânzările producătorilor de încălțăminte cu cel puțin 6 miliarde de dolari în următorul deceniu.
Producția digitală cu imprimare 3D nu a ocolit multe domenii medicale, optica ochilor și stomatologia nu sunt, desigur excepție. Producția completă pentru optica oftalmică sau stomatologie digitală cu modele de dinți 3D și aparate de dinţi invizibile a fost deja intensificată și va avea doar o tendință de creștere în viitor. Cu toate acestea, potențialul imprimării 3D și aplicațiile sale vor fi treptat exploatate complet de medicina regenerativă și de alte specializări medicale.