Cum să faci un poster și cum să îl tipărești?

Billboard panouri robuste, citylights, panourile publicitare și diverse bannere mișcătoare, au înlocuit posterele de pe străzile noastre, dar în ciuda acestui lucru credem că nu trebuie să ne îngrijorăm de viitorul lor. De un fluturaș de publicitate sau un poster cu ajutorul căruia anunțăm un eveniment sportiv sau privat sau un eveniment socio-cultural, avem nevoie fiecare dintre noi din când în când. Vestea bună este că putem realiza singuri un poster destul de bun cu puțină abilitate.

Câteva informații pentru început

Înainte să începeți să realizați posterul ar fi bine să stabiliți ce calitate a posterului vă doriți și pentru ce eveniment îl pregătiţi. Atunci când informăm despre un meci de fotbal între voluntari și pompieri profesioniști, la calitatea posterului se poate închide un ochi, dar este altceva atunci când informaţi despre un eveniment social important sau de acțiunile reprezentative ale firmelor. Acolo, cu siguranță nu recomandăm asumarea riscurilor și cel mai bine ar fi dacă nu v-ați gândi la cum să faceți posterul, ci aţi contacta imediat un grafician sau un designer profesionist.

Înainte de realizarea posterului ar fi bine să vă dați seama ce fel de reacție doriți să provocați sau mai bine spus, măsura în care doriți să atrageți atenția. Intenționați să atrageți atenţia doar unui mare număr de potențiali clienți sau doriți să șocați într-adevăr publicul țintă? Cu ajutorul acestor răspunsuri, designul posterului poate fi în cele din urmă realizat.

Uneori mai puțin este mai mult

Posterul trebuie să capteze, dar și să furnizeze toate informațiile necesare. De aceea, o parte a fiecărui poster este și o parte de text. Nu încercați cu orice preț să includeți în poster multe informații inutile. Nu uitați că oamenii selectează informațiile și la un poster cu text mai detaliat nu vor fi dispuși să-și piardă timpul sau atenția. Asigurați-vă că ați furnizat informații despre acțiunea planificată sau despre ideea produsului, cât mai pe scurt.

Concentrați-vă mai degrabă pe grafica posterului și atractivitatea fontului. Tipul de font utilizat ar trebui să fie neașteptat și ușor de citit. Atât despre recomandările de bază. În rândurile următoare, ne vom uita la instrumentele online care pot fi folosite pentru realizarea posterelor și a pliantelor.

TIP: V-a atras atenția un anume font la navigarea pe internet? Aceste 3 instrumente vă vor ajuta să aflați tipul fontului.

Cu aceste instrumente va reuși oricine

Un poster reușit din punct de vedere al design-ului, cu tot ce îi aparține și creat de un amator fără experiență, ar fi fost o utopie cu ceva timp în urmă. Astăzi, situația este cu totul alta și aveți la dispoziție mai multe instrumente online.

Deci, puteți fi mulțumit de instrumentul gratis canva.com, care vă ajuta să personalizați șabloanele de design existente de la designeri profesioniști în doar câteva minute, iar instrumentul online designcap.com vă va oferi servicii la fel de bune. De asemenea, și acest program dispune de o utilizare simplă care nu va creea probleme, nici chiar unui începător.

În ambele cazuri, veți putea alege un șablon grafic predefinit de la un designer profesional pentru posterul dvs., pe care îl veți putea modifica în mediul instrumentului online în funcție de preferințele dvs.

La crearea propriului poster puteți lucra de asemenea și cu propriile fotografii, dar rețineți că baza succesului sunt imaginile de calitate. Dacă nu dispuneți de fotografii cu calitatea necesară, atunci profitați mai bine de serviciile de fotografii. Desigur, există multe  dar putem menționa, de exemplu, unsplash.com, unde puteți găsi sute de fotografii de calitate. Aceste fotografii sunt gratuite și descărcarea lor este legală.

Formatarea textului, adăugare de clipart sau completarea fundalului sunt o parte a instrumentelor, dar nu vrem să intrăm în detalii, pentru că este mai bine să le cunoașteți direct atunci când veți creea un poster.

Dar pentru a rezuma, este mai mult sau mai puțin clar că ambele instrumente dispun de o utilizare simplă, de o gamă largă de șabloane profesionale prestabilite și de elemente grafice. Aceste instrumente, fără nici un compromis, reprezintă cea mai acceptabilă alternativă pentru realizarea unui poster.

Este gata, cum să tipărim un poster?

Dacă ați creat singuri design-ul posterului cu care sunteți de asemenea mulțumit, vă felicităm pentru rezultat. Aceasta a fost doar o parte a muncii iar acum va trebui să îl tipăriți. În principiu, aveți două posibilități în ceea ce privește tipărirea posterului. Dacă vă este de ajuns calitatea și dimensiunea clasică A4, puteți tipării posterele în casa dvs. la imprimanta cu jet de cerneală sau pe un dispozitiv mai puternic la birou.

Printre dimensiunile standard și adesea utilizate ale posterelor fac parte formatele A3 (297x420mm), SRA3 (320x450mm), A2 (420x594mm), SRA2 (450x640mm) și B2 (485x685mm). Deci, dacă veți avea nevoie de unul dintre aceste formate sau este nevoie de o tipărire profesională a posterelor, trebuie să vă îndreptați spre un studio sau mai degrabă către o imprimantă care dispune de facilități de imprimare în format mai mare.

O alternativă la realizarea posterului cu dimensiuni mai mari la domiciliu ar putea fi împărțirea posterului și tipărirea acestuia pe mai multe coli. O astfel de soluție nu ar fi o victorie din punct de vedere estetic și este mai degrabă o posibilitate ipotetică pe care cu siguranță nu o recomandăm.