Chiar dacă uneori pare faptul că, în lumea de azi cu prea multă tehnologie, cărțile de vizită și-au pierdut importanța, contrariul este adevărat. În ciuda multor forme de comunicare electronică, cărțile de vizită își îndeplinesc în continuare funcția și nimic nu indică faptul că, în viitorul apropiat acest lucru se va schimba.
Înainte să ne uităm peste instrucțiuni, ne permitem să amintim câteva fapte fundamentale legate de cărțile de vizită. Istoria cărților de vizită începe din sec. XV în China și din sec. XVII în Europa. Pe parcursul anilor, cărțile de vizită și-au schimbat nu doar aspectul, ci și funcția și importanța lor. În timp ce în trecut, cărțile de vizită au fost folosite de manageri, bancheri, brokeri imobiliari sau de alte profesii similare, în ziua de azi sunt folosite și de către alte profesii, iar acest lucru este în regulă. În comunicarea reciprocă și interacțiunea socială, cărțile de vizită își găsesc locul și în secolul XXI.
Astăzi, cărțile de vizită sunt asimilate cu etichete, care definesc cum ar trebuii să se primească etichetele, să fie predate sau ce formă ar trebui să aibă. Un lucru bun la cărțile de vizită este faptul că, dacă aveți o înclinație pentru stil și stăpâniți cel puțin bazele design-ului grafic, veți putea să le creați singuri. Nu trebuie să fiți dezamăgiți nici dacă design-ul grafic este pentru dvs. ceva necunocut. Pe internet se află la dispoziţie mai multe instrumente on-line, care oferă multe șabloane predefinite.
Dacă nu aveți cerințe stricte pentru cărțile de vizită, puteți să le creați și în Word. Aveți nevoie doar de amintitul Word (versiunea 2007 și cele mai noi), conexiunea la internet pentru descărcarea șablonului, hârtie specială pentru imprimare și o imprimantă potrivită. Și ca să nu uităm, trebuie să știm ce trebuie să conțină o carte de vizită de calitate.
La crearea cărților de vizită puteți da frâu imaginației, deoarece aceste cărți mici nu trebuie să arate plictisitor, și țineți minte faptul că, mai puțin este uneori mai mult și nu trebuie să exagerați cu design-ul. Cărțile de vizită, la fel ca aspectul lor, spun mai multe despre dvs. decât puteți recunoaște.
Același lucru este valabil și pentru informațiile trecute pe cărțile de vizită. Ar trebui să conțină doar detaliile de contact importante și de aceea nu ar trebui să vă străduiți să introduceți sediul companiei, adresele unității, câteva numere de telefon, adresa proprie, CUI-ul și alte informații din afaceri sau din registrul Comerțului. Printr-o astfel de carte de vizită comiteți harakiri ca un samurai japonez sau cel puțin îi lăsați partenerului de afaceri o impresie ciudată.
O bună carte de vizită ar trebui să ofere doar ce e necesar. Gândiți practic și adăugați pe cartea de vizită o adresă de e-mail și un număr de telefon, chiar dacă dispuneți de mai multe date de contact. Este mai bine să adăugați doar un număr de telefon pe care îl folosiți și răspundeți de obicei, decât să adăugați mai multe contacte, unde nu puteți fi găsit. Rețineți faptul că, pe cartea de vizită a firmei nu se adaugă adresa personală. Dacă faceți afaceri și aveți de exemplu un magazin online, adăugați link-ul de la site-ul web al magazinului, deoarece nu interesează pe nimeni unde locuiți.
În prezent, codurile QR sunt populare pe cărțile de vizită, în care se pot ascunde informații de contact, dar și link-uri pentru site-uri web, rețele sociale sau fotografii. Codul QR poate fi scanat cu ușurință utilizând aplicațiile smartphone-ului, iar vizitatorul vă poate vedea profilul pe ecran.
În rândurile următoare vă aducem la cunoștinţă instrucțiuni simple pentru crearea cărților de vizită în Word, care sunt potrivite pentru oricine, care dorește să își creeze o simplă carte de vizită.
În Word, la fel ca și în cazul altor instrumente on-line, cărțile de vizită pot fi create cu ajutorul unor șabloane grafice. Șabloanele vă vor face mai ușoară alegerea mărimii cărții de vizită, alegerea fontului, aranjarea datelor de contact și design-ul color a cărții de vizită.
Alegerea șablonului este simplă. După pornirea Word-ului, este de ajuns să alegeți din meniu Fișier Nou, iar de aici alegeți grupa șabloanei a cărții de vizită. Ce fel de șablon veți alege, depinde doar de gustul dvs. Selectați șablonul ales printr-un clic și descărcați-l. După descărcare, aveți la dispoziție un document cu cărți de vizită pregătite, cu care puteți continua să lucrați.
Când editați mai multe șabloane, veți fi încântați să vedeți că editarea unei cărți de vizită pe un șablon este proiectată în editarea tuturor copiilor. Mai simplu spus, pe un șablon cu zece cărți de vizită, veți edita doar o carte de vizită și aceeași ajustare se va face automat pe restul de nouă copii ale cărților de vizită. În principiu, însă, nu este o problemă să creați o singură carte de vizită și să o copiați.
Pe șabloanele cărților de vizită puteți cu siguranţă șterge textul de care nu aveți nevoie sau puteți schimba fontul (tipul fontului), culoarea și dimensiunea acestuia. Aceste editări le puteți face individual sau după o selecție în meniul Acasă sau în meniul Design. Aici se află Tematica, Culorile, Fonturile și Efectele. Există o mulțime de posibilități iar cu combinațiile de culori, Word nu va dezamăgi cu siguranță.
Uneori se poate întâmpla ca cărțile de vizită să nu aibă mărimea necesară și de aceea trebuie să ajustați dimensiunile. Puteți edita în meniul Vizualizare. Porniți Grila și Rigla și ajustați dimensiunile cărților de vizită cu ajutorul riglei prin tragerea marginilor.
După toate editările, poate urma imprimarea cărților de vizită. Înainte de imprimare, în meniul Vizualizare, selectați Aspectul la imprimare. Astfel, veți vedea cum vor arăta cărțile de vizită. De asemenea, puteți imprima o singură foaie pentru verificarea cărților de vizită pe o hârtie de birou simplă și dacă totul este în regulă, imprimați cărțile de vizită pe hârtia specială. O calitate relativ bună a cărților de vizită o puteți dobândi atunci când imprimați cărți de vizită pe hârtii foto de înaltă calitate.