(Lu - Vi: 8:00 - 16:00)info@cdrmarket.ro

Cele mai frecvente probleme cu imprimarea de etichete (Brother, Dymo, Zebra, TSC ...)

La imprimantele de etichete resp. a etichetelor pot apărea diverse dificultăți. De la una slabă la neclară, la una cu dimensiuni de imprimare greșită. Citiți ce se află în spatele diferitelor greșeli de imprimare și economisiți timpul și materialul de imprimare.

Imprimarea slabă, neclară poate presupune o sarcină de imprimare mare asupra imprimantei

La imprimantele Brother QL, ne întâlnim adesea cu o scădere a saturației și clarității culorilor la imprimare. Acest lucru poate fi cauzat de o încărcare mare a imprimantei, în care nu veţi scăpa de înlocuirea capului de imprimare sau consumul de cerneală sau a cartușului de toner

La o imprimare mai slabă se poate ajunge și după schimbarea cartuşului unde a rămas o bandă de protecţie, care trebuie să reducă orice scurgere de pulbere de toner. Prin urmare, dacă problemele sunt cauzate de un cartuş de toner nou, îndepărtaţi banda de protecţie menționată şi încercaţi să imprimaţi din nou eticheta. O imprimare prea luminoasă și calitatea slabă poate fi cauzată și de o combinație necorespunzătoare de media și bandă.

Dungi de culoare pe etichetele imprimate

Uscarea capului de imprimare, care se manifestă prin formarea de dungi din duzele înfundate, este cauzată de neutilizarea imprimantei de o perioadă mai lungă de timp. Capul de imprimare funcționează prin injectarea de picături mici de cerneală lichidă pe etichetă cu ajutorul duzelor de la o distanță de aproximativ 1 mm la o viteză de până la 100km/h. Dacă nu utilizați imprimanta cu jet de cerneală o perioadă lungă de timp, imprimați o pagină test din când în când, pentru a evita uscarea duzelor și a cernelii din cartușe.

Dacă imprimanta de etichete nu a fost utilizată de câteva săptămâni, este de obicei necesar să curățați capul de imprimare prin curățarea de software pe care îl lansați din interfața de configurare a imprimantei dvs. Totuși, dacă aceste pauze durează mult și sunt cu adevărat dese, se întâmplă ca nici măcar curățarea capului de imprimare să nu ajute și să fie nevoie să fie înlocuit. Motivul înlocuirii poate fi, desigur, și simpla uzură mecanică. Este adevărat că capul de imprimare prin metoda termică (imprimante Brother, Canon și HP) datorită influenței solicitării repetate a stresului termic se uzează mai repede decât cele piezoelectrice.

Dungi albe sau negre și alte defecte de imprimare

Dacă modificarea setărilor imprimantei sau înlocuirea tonerului nu rezolvă imprimarea neclară, este posibil să existe o problemă la unitatea de cuptor a imprimantei. Pe lângă imprimarea neclară, vă puteți da seama de deteriorare și prin alte greșeli apărute pe paginile imprimate.

Acestea includ, în special, dungi verticale negre sau albe de-a lungul întregului parcurs al benzii, defecte care se repetă în mod regulat sau chiar bucăți de folie din unitatea de fuziune care cad din imprimantă (de culoare roșie sau gri). Uneori este posibil să observați deteriorări evidente direct pe unitatea de cuptor. Din păcate, dacă unitatea de cuptor este deteriorată, este necesar să contactați un centru de service pentru reparații.

Culoarea de pe etichetă nu ține bine

În acest caz, poate fi defectă unitatea de cuptor a imprimantei laser. Spre deosebire de imprimantele cu jet de cerneală, la imprimantele laser capul de imprimare nu este prezent, care s-ar putea usca. Pulberea de imprimare este totuși uscată și nu se topește de la toner, ci se întărește (se fixează) pe etichete prin unitatea de cuptor. Totuși, aceasta trebuie setată exact la temperatura necesară pe care pulberea de imprimare o necesită.

Dacă culoarea pe etichetă nu este fixată și este neclară, probabil că este vorba despre unitatea cuptorului care este defectă sau nu este adaptată pentru a fixa praful specific folosit. Acest lucru se întâmplă cel mai des când se utilizează tonere alternative de calitate scăzută, care au un impact major și asupra duratei de viață a imprimantei în sine.

Neclaritatea culorii pe bandă

Când imprimarea este neclară, este posibil ca setarea tipului de hârtie să nu fie corectă pentru tipul de suport de imprimare utilizat. Sau este posibil ca suportul de imprimare să fie prea gros sau are o suprafață aspră. Prin urmare nu uitați să modificați setările la etichete înainte de imprimare. Cu cât hârtia pe care o utilizați pentru imprimare este mai groasă, cu atât este mai probabil ca imprimarea să fie neclară.

Unitatea de cuptor (fixare) are nevoie de o temperatură mai mare și de mai mult timp pentru ca pulberea de toner să se supraîncălzească și să se așeze pe o hârtie atât de groasă. Instrucțiunile temperatură mai mare a unităţii de cuptor le puteţi seta direct în imprimantă în preferințele de imprimare, unde veți seta și tipul corect de hârtie. Așa veți crește temperatura unităţii de cuptor și veți încetini trecerea hârtiei prin unitatea de cuptor, prevenind imprimarea neclară.

Blocajul bobinei de bandă

Și hârtia în sine vă poate cauza probleme. În imprimantă utilizați greutatea benzii recomandată de producător. Fiecare articol are în pachet un manual de utilizare, care conține informații despre greutatea recomandată. Banda umedă, încrețită sau introdusă incorect poate provoca, de asemenea blocaje. Această problemă poate fi de obicei rezolvată și puteți îndepărta banda blocată în imprimantă, dar este posibil să nu puteți evita service-ul.

Calitatea scăzută a imprimării etichetelor

La o calitate slabă a imprimării poate fi vorba de deteriorarea capului de imprimare sau a rolei. Capul de imprimare al imprimantelor Dymo, Brother sau Zebra se curăță automat în timpul utilizării, dar praful și murdăria de pe rolă pot fi prinse pe capul de imprimare. Atunci este necesar să curățați rola. La o calitate a imprimării slabe, asigurați-vă că aveți temperatura și viteza de imprimare setate corect. De asemenea, asigurați-vă că utilizați combinația adecvată de suport și bandă.

Calitatea slabă a imprimării poate fi cauzată și de o rolă veche de etichete sau de etichete cu un finisaj termic deteriorat. În acest caz, pe caracterele imprimate apar puncte albe mici sau pe etichete apar zone imprimate deschise și închise. Încercați să utilizați o altă bobină dintr-un pachet nou, iar dacă imprimanta de etichete imprimă corect pe a doua bobină, prima bobină de etichete cauzează problema.

Etichetele se blochează în zona din jurul unității de tăiere

Dacă etichetele nu ies corect după imprimare, cauza poate fi lama de tăiere tocită care trebuie înlocuită. Sau este posibil ca pe rolă să fi pătruns murdărie sau praf. În acest caz, recomandăm curățarea acestuia. Aruncați o privire asupra orificiului de ieșire a etichetei - dacă este murdărit cu adeziv de etichetă, este necesar să fie trebuie curățat cu o lavetă moale înmuiată în etanol sau alcool izopropilic.

Pe banda imprimată sunt vizibile zonele neimprimate în diagonală

În cazul imprimantelor de etichete Zebra, Dymo, Brother etc.,ne întâlnim și aici cu greșeli de imprimare caracterizate prin zone clar neimprimate în formă diagonală. Dacă pe banda imprimată sau pe etichete observați zone albe pe diagonală, probabil este vorba despre introducerea mototolită a benzii. Asigurați-vă că banda din imprimantă este pusă complet drept.